Bułeczki z suszonymi pomidorami

28 lip 2010

Suszone pomidory odkryłam stosunkowo niedawno, ale zdążyłam się już w nich rozkochać. Dlatego upiekłam te bułeczki a następnie szybciutko je pochłonęłam (no dobra, nie sama! :)). Polecam, bo przepis jest świetny!

Bułeczki z suszonymi pomidorami

Przepis pochodzi ze strony kotlet.tv : http://kotlet.tv/chleb-drozdzowy-z-suszonymi-pomidorami
  • 250 g mąki pszennej (typ 480)
  • 80 g mąki pszennej chlebowej
  • 190 ml wody
  • 7 g drożdży instant lub 15 g drożdży świeżych
  • garść suszonych pomidorów, pokrojonych
  • 2 łyżki oliwy (uwaga - jeśli używamy pomidorow w zalewie wtedy nie dodajemy już oliwy)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki cukru
Wymieszać mąkę, drożdże (ze świeżymi najpierw zrobić zaczyn), dodać oliwę, wodę, sól, cukier i pomidory. Zagniatać ciasto aż stanie się gładkie i elastyczne. Posmarować odrobiną oliwy i pozostawić na 1,5 godz. do wyrośnięcia. Po tym czasie wyjąć i lekko zagnieść. Uformować bułeczki (wyszło mi 7 bułeczek), ułożyć na blaszce i odstawić na 45 minut do napuszenia. Wstawić do piekarnika i piec w 190 stopniach przez 20-22 minuty.

6 komentarze:

asieja pisze...

i ja dopiero poznaję suszone pomidory.. te bułeczki wydają się byc strasznie pyszne, więc zapisałam sobie przepis do zrobienia.

Anonimowy pisze...

Ja też lubię suszone pomidory. I na te bułeczki się zamierzam. Cudnie równe.

Pozdrawiam! :)

Paula pisze...

i ja jestem rozkochana w tych pomidorkach :) a bułeczki świetne!

Majana pisze...

Robilam takie bułeczki i baaardzo nam smakowały!:)
Pysznie u Ciebie wyglądają:)

emma001 pisze...

Takie bułeczki na śniadanko to wspaniała rzecz ;)

wedelka pisze...

Pieczywo z suszonymi pomidorami jest niesamowicie smaczne :) Kupuję takie bułeczki w jednym sklepie, ale domyślam się, że nie da się ich porównywać z tymi upieczonymi własnoręcznie w domu :)