Muffinki z mango i kremem mascarpone

17 lut 2010

W oryginalnym przepisie było to ciasto z mango, ja zrobiłam muffinki (nietypowe - bo z użyciem miksera) i udekorowałam kremem z mascarpone, który zalegał mi w lodówce. Efekt? Pycha!:)

Muffinki z mango i kremem mascarpone

Przepis z tej strony: http://www.braun.com/pl/household/adviser/coffee/coffee-party-recipes/ginger-mango-bread.html
  • 250 g mąki pszennej
  • 190 g brązowego cukru
  • 3 jajka
  • 180 ml oleju
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • pół łyżeczki mielonego cynamonu
  • 100 g suszonej żurawiny
  • 1 puszka mango odsączonego z syropu (lub 1 dojrzałe mango)
Na krem:
  • 100 g mascarpone
  • 30 g cukru z prawdziwą wanilią
  • 1 łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 1 żółtko
  • płatki migdałowe do posypania
Ubić jajka z olejem. W drugiej misce wymieszać mąkę, cukier, proszek, sodę, cynamon i sól. Wlać masę jajeczną, dodać żurawinę i pokrojone w kostkę mango i wymieszać całość do połączenia składników (niezbyt dokładnie). Napełniać papilotki i piec w 180 stopniach przez około 20-25 minut. Wymieszać ze sobą składniki na krem i wykładać po łyżeczce na upieczone muffiny. Posypać płatkami migdałów.

2 komentarze:

kasiaaaa24 pisze...

Pyszne muszą być :)

asieja pisze...

i mango i krem mascarpone sprawiają że już mam ochote na taką babeczkę :-)